Na križovatke pred Jumbom sa už vďaka projektu Čas spomaliť pretavili plány do reality. Okrem zmeny v prednosti v jazde boli osadené aj dočasné obrubníky, ktoré funkčne aj opticky zužujú dopravný priestor a nútia šoférov a šoférky prirodzene spomaliť.
Pri odbočení z Gorkého na Hviezdoslavovu má tento obrubník slúžiť aj ako bezpečný koridor pre cyklodopravu medzi pešími a cestou pre autá, takzvaný taktický cyklo-priestor. Tento obrubník je ale z oboch strán uzavretý mobilnými obrubníkmi a teda priestor nie je prejazdný.
Upraví Košice – Mesto KošiceJaro Polaček ešte túto (dôležitú) drobnosť? Táto úprava zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd ľudí na bicykloch križovatkou aspoň pri odbočení na Hviezdoslavovu bez nelegálneho ohrozovania peších. Nie je to dokonalé ani trvalé riešenie, ale môže mať pozitívny dopad. Medzi zraniteľných účastníkov a účastníčky dopravy patria aj ľudia na bicykli a aj ich bezpečnosť je dôležitá.
Zároveň Mesto Košice plánuje ako druhú fázu projektu dokončiť vyhradený pruh pre hromadnú dopravu (BUS pruh). Jeden by mal vzniknúť na ulici Masarykova, a jeden ďalší na ulici Gorkého, smer od Národnej banky na Štefánikovu. V pláne je doriešiť aj platnú cyklistickú infraštruktúru v križovatke, nakoľko frekvencia presunov ľudí na bicykli je tu vysoká a je dôležité zabrániť kolíziám chodcov s ľuďmi na bicykli. Aj týmito opatreniami mesto docieli rozvoj mestskej cyklistiky a stane sa mestom, ktorému záleží na bezpečnosti ľudí využívajúcimi bicykle ako svoj dopravný prostriedok.
Fotografia je z udalosti počas malovania priestoru chodníkov, kde sa vďaka Čas spomaliť a Creative Industry Košice mapoval pohyb ľudí na bicykli cez dané územie. Tieto dáta budú odovzdané Oddeleniu dopravy a životného prostredia Mesta Košice pre budúce plánovanie cyklistickej infraštruktúry. Výstupy prieskumu sa dostali aj do urbanistickej štúdie Alvinczyho, ktorú rieši Útvar hlavného architekta Mesta Košice.